{{currency}}
Přihlášení

Přihlášení do e-shopu

Registrace CZEN

KONTROLUJETE PRAVIDELNĚ KOLO? NE? TADY JSOU ZÁKLADNÍ RADY

KOLA S DISKOVOU BRZDOU

  1. Kola musí být zapleteny, paprsky stejné značky a typu  rovnoměrně utaženy na sílu 800 – 1000 N a vycentrovány.

  2. Výplet musí být rovnoměrně napnut. Při málo nebo velmi napnutých paprscích je snížena spolehlivost kola a může dojít k poškození ráfku, špic nebo náboje.

  3. Kolo se musí volně otáčet, nesmí mít vůli, volnoběžka musí mít pravidelný a jemný chod (jemné cvrkání).

  4. Při výskytu jakýchkoliv deformaci, prasklin na bočnicích nebo hřbetu ráfku, ráfek ihned vyřaďte
    z provozu.

  5. Před každou delší trasou zkontrolujte tlak v plášti. Ventilek musí být kolmo na ráfek.

KOLA S RÁFKOVOU BRZDOU

  1. Kola musí být zapleteny, paprsky stejné značky a typu rovnoměrně utaženy na sílu 800 – 1000 N a vycentrovány.

  2. Výplet musí být rovnoměrně napnut. Při málo nebo velmi napnutých paprscích je snížena spolehlivost kola a může dojít k poškození ráfku, špic nebo náboje.

  3. Kolo se musí volně otáčet, nesmí mít vůli, volnoběžka musí mít pravidelný a jemný chod (jemné cvrkání).

  4. Brždením se ráfek opotřebovává. Rádiusová prohlubeň v brzdné ploše je signálem opotřebení. Deformace obrždění je viditelná okem a můžeme ji posoudit hmatem. Nutno provést kontrolu tloušťky stěny bočnice ráfku (brzdných ploch). Minimální stěna bočnice háku ráfku je 1,1 mm. Při naměření této nebo nižší hodnoty ráfek vyřaďte.

  5. Před každou delší trasou zkontrolujte tlak v plášti, nastavení brzdných destiček a jejich opotřebení . Ventilek musí být kolmo na ráfek.

 

 







Webové stránky, publikační systém & shop: AXIS webdesign studio